عالی ترین تایم برای تور مالزی چه زمانی می باشد
نوشته شده توسط : erwe

تور لحظه آخری مالزی تمیزی در کشور مالزی امری ضروری ست که مرکز بهداشت جهانی این مریضی ها را در کشور مالزی  گزارش کرده می باشد: بیماری هپاتیت A/ وبا/ انسفالیت ژاپنی نوع B/ مالاریا/ بیماری انگلی ناشی از کرم شیستومیاز / سل/ تب تیفوئید/ تب دنگیبنابراین برای حفظ سلامت در سرزمین مالزی باید به توصیه های زیر توجه کرد.

برای سفر به مالزی  باید بدانید :

- سعی کنید هتلی انتخاب کنید که به برج‌های دوقلو نزدیک باشد. در این صورت رفت و آمدتان به خیابان بینتنگ (bintang) هم آسان‌ است. هتل 5 ستاره را توصیه می‌کنم چون در مالزی هزینه هتل زیاد نیست و کیفیت هتل‌ها هم زیاد خوب نیست.

- هزینه تاکسی در کوالالامپور زیاد نیست و می توانید با تاکسی به همه‌ی مکان های مورد نظرتان بروید.

- برخلاف کشورهای مدرن (و نیز همسایه‌ی جنوبی مالزی، سنگاپور) رانندگان تاکسی خود به خود ممکن است تاکسی‌متر را روشن نکنند و شما باید در آغاز آن‌ها را مجبور به روشن کردن تاکسی‌متر کنید، یا از تاکسی پیاده شوید.

- از مترو، مونوریل و قطار سریع السیر هم می‌توان استفاده کرد. مثلاً از باتو کیو می‌توان به سهولت با قطار سریع السیر به پوتراجایا رفت. برای کسانی که مایلند مونوریل سوار شوند، بد نیست بخشی از راه خود را با مونوریل بپیمایند. البته اگر فقط هدف امتحان کردن مونوریل باشد، و قرار است به سنگاپور هم سفر کنید، مونوریل را در سنتوزا سوار شوید. با منظره‌ی زیبای سنتوزا (و رایگان!).

- اتوبوس‌های کوالالامپور را چندان توصیه نمی‌کنم. مثلاً اتوبوس‌های عمومی که تا ارتفاعات گنتینگ (genting) می‌روند ممکن است تجربه‌ی خوبی برای شما نباشند، از جمله به خاطر این که ممکن است مدت زیادی معطل شوید تا اتوبوس پر شود و حرکت کند!

- اگر در نظر ندارید به سنگاپور سفر کنید، باغ گیاهشناسی و باغ پرندگان مالزی را ببینید.

- بازدید از محله چینی‌ها و هندی‌ها را به شما پیشنهاد نمی‌کنم. حتی محله چینی‌ها و هندی‌های سنگاپور را. مگر این که مشتاق این کار باشید.

- برای فروشگاه‌های برند، ایرانی‌ها معمولاً به خیابان بینتنگ و مرکز خرید زیر برج دوقلو می‌روند. مایلم تاکید کنم که مرکز خرید کمی دورتر به نام میدولی (mid valley) را نباید از دست داد. رفتن به این مرکز با تاکسی آسان و تقریباً ارزان است. مالزی نسبت به دبی برای خرید مناسب نیست، حتی نسبت به ایران هم بیشتر اجناس گران‌ هستند، البته اگر بعد از مالزی به سنگاپور بروید خواهید دید که مالزی چه قدر ارزان بوده است! (بسیاری از اجناس و خدمات در سنگاپور بیش از 2 برابر مالزی قیمت دارند البته سنگاپور کشوری پیشرفته و قابل مقایسه با کشورهای اروپای غربی است)

 

- دیدار از پوتراجایا (پایتخت اداری مالزی) (putrajaya) در 25 کیلومتری جنوب کوالالامپور زمان زیادی لازم دارد اما نسبت به این که در کوالالامپور جای زیادی برای رفتن ندارید ارزش دارد. با قطار تندرو به پوترا جایا بروید، در ایستگاه قطار، ایستگاه تاکسی را پیدا کنید و با تاکسی به مقصد ایستگاه کشتی‌رانی روی رودخانه بروید.

کشتی‌های کوچک با یک راهنمای انگلیسی زبان در ساعت‌های معین حرکت می‌کنند و از روی رودخانه پوتراجایا را به شما نشان می‌دهند. برای برگشتن دوباره به ایستگاه قطار، انتظار نداشته باشید که در هر نقطه از خیابان بتوانید تاکسی گیر بیاورید! وضع تاکسی در پوتراجایا خوب نیست و بهتر است سیم کارت داشته باشید و بتوانید تلفنی تقاضای تاکسی کنید. اگر سیم کارت بین المللی ندارید، از راهنمای تور تقاضای سیم کنید. در قرارداد تورتان ممکن است یک سیم رایگان در برابر هر اتاق نوشته شده باشد در غیر این صورت، باید هزینه سیم را پرداخت کنید.

- رفتن بالای برج دوقلو (petronas) (با ارتفاع 452 متر، به عنوان نماد مالزی) و برج تلویزیونی ( menara KL) (به ارتفاع 421 متر و به عنوان چهارمین برج مخابراتی جهان) که شبیه به آن در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا از جمله تهران وجود دارد، از تورهای رایج داخل کوالالامپور است.

- کوالالامپور حدود 6 هزار کیلومتر از تهران فاصله دارد و پرواز مستقیم حدود 7 ساعت طول می‌کشد (تاخیر احتمالی! سه ساعت زودتر حضور یافتن در فرودگاه تهران، یک ساعت فاصله تا فرودگاه تهران، معطلی در فرودگاه کوالالامپور و فاصله فرودگاه تا هتل را که با تور نیم روز ادغام می‌شود فعلاً ندیده بگیرید تا زیاد سخت به نظر نرسد!). ایران ایر و ایر آسیا خطوط هوایی پر تردد در این مسیرند (امارات، قطر و ماهان هم پرواز دارند، در پرواز با قطر و امارات چند ساعت (در حدود 3 ساعت) توقف در قطر یا امارات هم وجود خواهد داشت). معمولاً تورهای با پرواز ایران ایر 7 شب و تورهای با پرواز ایر آسیا 6 شب اقامت در کوالالامپور را دارند.

- ساعت مالزی نسبت به ایران 5/3+ (یا 5/4+ برحسب تغییر ساعت در ایران) است.

- واحد پول رینگیت است، اما نیازی نیست از ایران رینگیت به همراه ببرید، مناسب است دلار به همراه ببرید و در صرافی‌های داخل شهر (نه فرودگاه) تبدیل کنید. قیمت فعلی هر رینگیت در ایران در حال حاضر حدود 1190  تومان است. جالب است بدانید که ارزش پول مالزی نسبت به دلار در طول سال‌های گذشته در حال افزایش بوده است.

 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه تور لحظه آخری مالزی مراجعه کنید .





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: